Osnovna škola Ivana Gorana Kovačića Gornje Bazje širom je otvorila svoja vrata: U fokusu program cjelodnevne škole

Pod motom “Osnovna škola kao cjelodnevna škola: Uravnotežen, pravedan, učinkovit i održiv sustav odgoja i obrazovanja”, Osnovna škola Ivan Goran Kovačić Gornje Bazje širom je otvorila svoja vrata učenicima, roditeljima i široj zajednici. Kroz bogat program Dana otvorenih vrata, posjetitelji su imali priliku upoznati inovativan pristup obrazovanju te raznolike sadržaje koje škola provodi u sklopu eksperimentalnog programa cjelodnevne nastave.
U fokusu današnjeg događanja bilo je predstavljanje matične i područnih škola, kao i A1, A2, B1 i B2 programa, pri čemu su posebno zapaženi bili glazbeni i plesni nastupi učenika. Cilj događanja bio je, kako ističe ravnatelj škole Saša Topić, pokazati kako cjelodnevna škola nudi više od same nastave.
“Naš prvi cilj je promocija rada naših učenika i učitelja, kao i promocija programa cjelodnevne škole na kojem marljivo radimo. Dajemo sebe i ulažemo u naše učenike i zajednicu. Program obuhvaća redovnu nastavu, ali i dodatne aktivnosti koje obogaćuju iskustva naših učenika” – istaknuo je ravnatelj Topić. Dodao je kako škola surađuje s brojnim vanjskim suradnicima u okviru B2 programa, kao što su kulturne i sportske udruge te Dobrovoljno vatrogasno društvo Općine Lukač.
“Učenicima smo ponudili i glumačke aktivnosti koje im pomažu u razvoju osobnog identiteta, a tu su i kreativni studio “Mašnice” te udruga “Malac genijalac”, koje dodatno obogaćuju njihov svakodnevni boravak u školi”– naglasio je Topić.
O važnosti prikaza stvarnog rada škole kroz ovakve dane govorila je i učiteljica Irena Iličić, koja je istaknula pozitivan utjecaj cjelodnevne nastave na učenike, ali i na učitelje.
“Drago mi je pokazati što znači cjelodnevna škola. Osim redovne nastave, uključeni su i A1, A2 i B1 programi koje vode naši nastavnici, dok je B2 posebno zanimljiv jer ga provode vanjske udruge. Danas smo predstavili rad DVD-a Gornje Bazje, ritmičku gimnastiku, aktivnosti u području tjelesne i zdravstvene kulture, kao i dramske udruge”– rekla je Iličić.
Posebno je istaknula pozitivne promjene koje su uočene kod učenika tijekom posljednje dvije godine otkako se provodi cjelodnevna nastava.
“Djeca su povezanija, više vremena provode zajedno, a zbog organiziranog vremena za domaće zadaće, nema potrebe za dodatnim radom kod kuće. Imamo više terenske nastave i općenito bogatije iskustvo. Moja iskrena preporuka je da se što više škola uključi u ovaj program”– zaključila je.
Zadovoljstvo programom izrazili su i roditelji. Josip Kučan tako je istaknuo osjećaj sigurnosti i organiziranosti koji program pruža.
“Znam da je dijete na sigurnom, da je zbrinuto, ima osiguran obrok i doma dolazi s već napisanom zadaćom. Nakon škole se tako može posvetiti slobodnom vremenu, druženju s obitelji i prijateljima, igri i zabavi. Kao urbana sredina imamo ovu mogućnost što baš i nije čest slučaj u Hrvatskoj i stoga je trebamo zadržati i razvijati”– poručio je Kučan.
Svoje viđenje programa podijelile su i učenice osmog razreda Sara Vojvodić i Dora Zahirović.
“Jako nam je zanimljivo, nekada zna biti naporno, no puno toga naučimo. Imamo vremena za hobije i to nam je jako važno”– rekle su.
Vedran i Matej, učenici četvrtog razreda, naglasili su pak važnost aktivnosti koje slijede nakon nastave.
“Ponekad je osam sati previše pa smo umorni, ali folklor i vatrogasci su nam super. Nemamo zadaće i imamo više vremena za druženje, što je nama i najbitnije”– poručili su.
Otvoreni dan Osnovne škole Ivan Goran Kovačić tako je pokazao kako obrazovanje može biti inspirativno, inkluzivno i prilagođeno stvarnim potrebama učenika, a model cjelodnevne škole, uz podršku cijele zajednice, može postati temelj održivog razvoja hrvatskog školstva. Bogatu fotogaleriju pogledajte OVDJE. (icv.hr, mra)