Virovitičko-podravska županija (Uvijek otvorenih vrata)Virovitičko-podravska županija

12. ožujka 2025.

Poduzetnički inkubator Virovitičko-podravske županije: Podrška poduzetnicima na vidiku, najava novih HAMAG-BICRO zajmova i MINGO mjera

Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) najavljuje pokretanje novih financijskih instrumenata za mikro, male i srednje poduzetnike. Među njima su zajam Integrator, koji će podržati komercijalizaciju inovativnih proizvoda i usluga u strateškim sektorima (S3), te program Podrška digitalizaciji poslovanja MSP-ova, usmjeren na digitalnu transformaciju poduzeća u industrijskoj tranziciji. Također su najavljeni Mikro zajmovi za rast i uključenost, namijenjeni poticanju rasta malih poduzetnika, kao i Mali zajam za žene poduzetnice i poduzetnike početnike, koji će olakšati pristup financiranju novim poslovnim subjektima.

S druge strane, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta najavljuje program Internacionalizacija poslovanja MSP-ova, koji će omogućiti poduzetnicima lakši pristup stranim tržištima i jačanje izvoza.

Mali zajam za žene poduzetnice i poduzetnike početnike – HAMAG – BICRO

Namjena: Investicije u dugotrajnu imovinu + do 30 % obrtnih sredstava

Iznos: 25.000 – 100.000 EUR

Otpis glavnice: Do 50 % iznosa zajma uz dodatno zapošljavanje

Rokovi:

  • Otplata do 10 godina
  • Poček do 1 godine
  • Korištenje do 6 mjeseci

Kamatna stopa: Fiksna (RH osnovna stopa umanjena za 2,5 p.p., min. 0,5 %)

Prihvatljivi korisnici:

  • Mlada poduzeća (do 3 godine) + fizičke osobe kao prijavitelji
  • Poduzeća s većinskim vlasništvom žena (min. 2 godine prije prijave)

Mikro zajmovi za rast i uključenost – HAMAG – BICRO

Namjena: Investicije u dugotrajnu imovinu + do 30% obrtnih sredstava

Iznos: 1.000 – 25.000 EUR

Otpis glavnice: Do 30% iznosa zajma uz zapošljavanje ranjivih skupina

Rokovi:

  • Otplata do 5 godina
  • Poček do 1 godine
  • Korištenje do 6 mjeseci

Kamatna stopa: Fiksna (RH osnovna stopa umanjena za 2,5 p.p., min. 0,5%)

Prihvatljivi korisnici:

  • Mlada poduzeća (do 3 godine) + fizičke osobe kao prijavitelji
  • Poduzeća u vlasništvu ranjivih skupina (osobe s invaliditetom, 55+, mladi 18-29, bez srednje škole)

Podrška digitalizaciji poslovanja MSP-ova u procesu industrijske tranzicije hrvatskih regija

Prihvatljivi prijavitelji: mikro, mala, srednja i novoosnovana poduzeća (najmanje 2 zaposlena na puno radno vrijeme, izvan Zagreba).

 Iznos sredstava:

  • Minimalno 30.000 EUR
  • Maksimalno 120.000 EUR

Intenzitet potpore:

  • Mikro poduzeća: 80% (postojeća), 85% (novoosnovana)
  • Mala poduzeća: 65% (postojeća), 70% (novoosnovana)
  • Srednja poduzeća: 50% (postojeća), 55% (novoosnovana)

Prihvatljive aktivnosti:

  • Uvođenje digitalnih rješenja (nabava softvera, digitalna oprema, edukacija zaposlenika)
  • Savjetodavne usluge za digitalnu transformaciju (izrada strategija i planova)

Prihvatljivi troškovi:

  • Nabava softverskih rješenja i licenciranje
  • Korištenje usluga računarstva u oblaku
  • Nabava računalne opreme
  • Edukacija zaposlenika (do 10% projekta)
  • Savjetodavne usluge za izradu strategija
  • Neizravni troškovi: do 5% ukupnih prihvatljivih izravnih troškova (npr. najam prostora, režije).

Integrator – Podrška komercijalizaciji inovativnih proizvoda/usluga u ciljanom strateškom segmentu (tematskom prioritetnom području u S3)

Prihvatljivi prijavitelji:

  • Mikro, mala ili srednja poduzeća, koja djeluju u konzorciju s najmanje 2 partnera.
  • Prijavitelj mora biti registriran najmanje 12 mjeseci, te mora dokazati kapacitete za provedbu projekta.

Financijska alokacija:

  • Ukupna alokacija: 7.448.360 EUR
  • Minimalni iznos potpore: 300.000 EUR
  • Maksimalni iznos potpore: 820.000 EUR

Intenziteti potpore:

  • Mikro i mala poduzeća: do 50% prihvatljivih troškova
  • Srednja poduzeća: do 50% prihvatljivih troškova
  • Potpore male vrijednosti: do 75% prihvatljivih troškova

Prihvatljive aktivnosti:

  • Komercijalizacija novih inovativnih proizvoda i usluga putem inovacije organizacije poslovanja i/ili procesa
  • Prilagodba inovativnog proizvoda/usluge tehnološkim zahtjevima tržišta

Prihvatljivi troškovi:

  • Troškovi osoblja (zaposleni na projektu)
  • Troškovi opreme, amortizacije, zgrada i zemljišta
  • Troškovi istraživanja, patenata i licenciranja
  • Troškovi savjetodavnih usluga za inovacije
  • Troškovi za provedbu dodatnih aktivnosti vezanih uz promociju i održivost projekta

Dodatni troškovi:

  • Troškovi najma prostora, režije, analize tržišta, promocije proizvoda/usluga, itd.

Istodobno, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta je najavilo sljedeći natječaj:

Internacionalizacija poslovanja MSP-ova

Predmet: Jačanje međunarodne konkurentnosti MSP povećanjem mogućnosti predstavljanja proizvoda/usluga međunarodnoj poslovnoj zajednici i mogućnosti poslovne suradnje s inozemnim partnerima.

Svrha (Cilj): Povećati sposobnost hrvatskog gospodarstva za sudjelovanje na globalnim tržištima te pridonijeti povećanju udjela MSP-ova u ukupnom izvozu roba i usluga poboljšanjem uvjeta za njihov rad u međunarodnom okruženju. 

Prihvatljivost prijavitelja Kako bi se ispunili uvjeti prihvatljivosti, prijavitelji moraju:

  • biti pravne ili fizičke osobe koje su mikro, malo ili srednje poduzeće sukladno definiciji malih i srednjih poduzeća na način utvrđen u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe 651/2014.
  • biti registrirani za gospodarsku djelatnost u sektorima u kojima su prihvatljiva ulaganja prilikom podnošenja projektnog prijedloga
  • imati poslovni nastan u Republici Hrvatskoj
  • imati ispunjene obveze povezane s plaćanjem dospjelih poreznih obveza i obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje u skladu sa zakonskim odredbama u RH, odnosno u zemlji kojoj su osnovani
  • imati podmirene sve obveze prema svojim zaposlenicima po bilo kojoj osnovi
  • imati najmanje jednog zaposlenog na temelju sati rada u mjesecu koji prethodi mjesecu predaje projektnog prijedloga.

Prihvatljive projektne aktivnosti:

  • nastup na međunarodnom sajmu izvan RH koji ima najmanje 10 % inozemnih izlagača ili 5 % inozemnih poslovnih posjetitelja i koji je upisan u baze www.expodatabase.com, www.auma.de
  • prezentacije MSP-ova u okviru međunarodnog sajma izvan RH na kojem prijavitelj sudjeluje kao izlagač
  • troškovi istraživanja inozemnog tržišta za plasman proizvoda na novo tržište izvan RH
  • izrada promotivnog materijala za nastup na međunarodnom sajmu izvan RH
  • sudjelovanje na b2b poslovnim razgovorima i/ili susretima koji se održavaju u sklopu međunarodnih skupova izvan RH.

Troškovi najma izložbenog prostora su troškovi najma neopremljenog izložbenog prostora ili troškovi najma izložbenog prostora sa tipskim štandom, ukoliko organizator međunarodnog sajma to nudi, te trošak upisa u katalog izlagača.

Detaljne informacije o uvjetima i načinu prijave za ove programe bit će dostupne uskoro. Poduzetnički inkubator VPŽ d.o.o. Vam stoji na raspolaganju, za sve dodatne informacije obratite nam se s povjerenjem na kontakt broj: +385 99 265 6752 ili na e-mail: info@inkubatorivpz.hr (inkubatorivpz.hr, Fotografija/Ilustracija: Kristijan Toplak)

Share Button