Virovitičko-podravska županija (Uvijek otvorenih vrata)Virovitičko-podravska županija

17. studenoga 2022.

Iz Slatine za svijet: Ovo je priča o Anki, tvrtki koja proizvodi luksuzne prikolice za prijevoz konja i nadograđuje kamione koji tada postaju TOP proizvod na svjetskoj razini

Možete li zamisliti da je netko, u sedam godina, koliko tvrtka postoji, do sada investirao više od 6 milijuna eura bez ijedne kune kredita. Možete li zamisliti da je toj tvrtki izvoz – 100 posto, a kupci im stižu iz Njemačke, Austrije, Italije, Švicarske, Francuske, Ujedinjenih Arapskih Emirata, skandinavskih zemalja... Možete li zamisliti da su se prije sedam godina, iz Njemačke, vratila petorica radnika i u Hrvatskoj ostvarili san. Danas ta tvrtka ima 66 radnika, godišnje proizvedu 200 prikolica za prijevoz konja i nadograde 30 kamiona za prijevoz ovih plemenitih životinja ili pak za luksuzna putovanja. I zanimljivo, proizvode baš sve za svoj proizvod, osim guma, stakla, osovina i podvozja. Tu su i proizvođači namještaja i tapetari i lakireri, ali i vozači kamiona, jer kad treba dostaviti robu, oni to rade sami. E, takva tvrtka postoji u Virovitičko-podravskoj županiji, u Slatini i zove se – Anka. Anka d.o.o. je ovogodišnji dobitnik Zlatne kune HGK ŽK Virovitica u kategoriji srednjih poduzeća za ostvarene rezultate u 2021. godini.

Goran Šarabok je direktor ove tvrtke čiji je vlasnik Nijemac. A kako „život piše nevjerojatne priče“, tako je i ispisao i Goranovu.

  • Kako u Slatini, nakon srednje škole nije bilo posla, otišao sam u Rijeku. Radio u brodogradilištima. A nakon 11 godina otišao u Njemačku – kazuje Šarabok.

I u Njemačkoj se dogodio sudbonosni susret. Naime, Šarabok se s još četvoricom kolega „auslendera“ 2015. godine vratio u rodnu Slatinu iz njemačkoga Göttingena, gdje su radili u tvrtki Bernda Steinsbergera. Njemački poduzetnik predložio im je da pokrenu proizvodnju u Hrvatskoj, kupio prvu halu i strojeve i tako je počela ova sjajna poslovna priča.

  • Svako vozilo koje je napravljeno ovdje u Slatini unikatno je, sve se ručno izrađuje, od stolarije do „kofera“. Svaki kamion ili prikolica imaju svog vlasnika, koji prije negoli počne proizvodnja izabere boju stolarije koju želi, veličinu „kofera“ te odredi za koliki broj konja će biti. Svako vozilo radi se po narudžbi i ni jedno nije isto, svako je unikat - pojašnjava Šarabok, ne otkrivajući cijenu proizvoda, kazujući kako je to „poslovna tajna“, ali ne otkrivajući niti svjetska imena onih koji imaju ova vozila...

Ovu tvrtku, čiji pogoni se nalaze nasuprot željezničkog kolodvora u Slatini, s druge strane pruge, obišao je i virovitičko-podravski župan Igor Andrović i njegov zamjenik Marijo Klement. Čestitali su Šaraboku na sjajnim rezultatima, uvjerili se kako, tu, kod nas, u Slatini i Virovitičko-podravskoj županiji, se radi TOP proizvod na svjetskoj razini.

  • Ovo je jedna uspješna priča povratnika iz Njemačke, koji je tamo naučio posao te je zajedno s vlasnikom dogovorio da se ovdje otvori jedna takva tvrtka, što se pokazalo uspješnim. Ono što je zanimljivo, ovdje rade, mogu reći, inovativne stvari od nacrta do gotovog proizvoda. Također, bitno je napomenuti da je poslovanje ove tvrtke veliki uspjeh za grad Slatinu i cijelu Virovitičko-podravsku županiju, i po broju zaposlenih i po prihodima, ali i po proizvodu koji je izvozni - naglasio je župan Andrović.

Inače, ovdje rade najbolji od najboljih. Goran Šarabok, priznaje, kad dozna za dobrog majstora, ne odustaje dok ga ne dovede. Naravno, daje i plaću veću nego drugi, jer to je politika tvrtke u kojoj su radnici iznimno važni, a dobit tvrtke „ne ide na debele mašine“ već u poboljšanje poslovanja. Zlatna kuna je stigla kao kruna tog rada i vizije firme.

  • Zlatna kuna, veliki nam je poticaj za dalje. Raditi više i bolje. Dosad smo iz godine u godinu rasli, otvarali po jedan novi pogon i zapošljavali na godišnjoj razini dvadesetak novih djelatnika. Imamo i viziju daljnjeg razvoja – ističe Šarabok obilazeći pogone koji rastu iz godine u godinu.

A ako nekome zatreba ovaj proizvod, onda je dobro znati specifikacije. Iza kabine vozača nalazi se apartman opremljen hladnjakom, mikrovalnom pećnicom, ležajevima, ormarićima, toaletom, tušem. Sve je maksimalno prilagođeno, pa se tako stol i garnitura za sjedenje po potrebi mogu pretvoriti u još jedan ležaj. U drugom je dijelu prostor za konje, a dužina nadogradnje ovisi o njihovu broju. U kamione su ugrađene i instalacije električne struje ili solarni paneli, ali i vodovodne instalacije. Svako vozilo ima tank s pitkom vodom i tank za otpadne vode. (www.vpz.hr, Fotografije: Kristijan Toplak)