Virovitičko-podravska županija (Uvijek otvorenih vrata)Virovitičko-podravska županija

30. lipnja 2020.

Fotogalerija: Pogledajte u kojoj fazi su radovi na projektu obnove 21 kilometara pruge od Virovitice do Pitomače na kojoj će u budućnosti vlakovi voziti 100 km/h

Povećat će se brzina i sigurnost, obnoviti 22 željeznička prijelaza te stajališta vlakova u Pitomači, Vukosavljevici, Špišić Bukovici i Virovitici. Bio je to sukus potpisanog ugovora za izvođenje radova na projektu obnove 21 kilometara pruge Virovitica – Pitomača. Ugovor su u Virovitičko-podravskoj županiji potpisali predsjednik Uprave HŽ Infrastruktura Ivan Kršić, te predstavnici tvrtke Swietelsky, uz nazočnost, između ostalih, ministra mora prometa i infrastrukture Olega Butkovića.

A radovi na ovom velikom i značajnom projektu traju i dalje. Iako va ni sunce prži, radovi ne staju. U utorak su ih, na potezu između Starog Gradca i Turnašice, obišli, ministrica za demografiju Vesna Bedeković, saborski zastupnik Josip Đakić, član Uprave Hrvatskih šuma Igor Fazekaš, virovitičko-podravski župan Igor Andrović uz svog zamjenika Marija Klementa, načelnika Općine Pitomača Željka Grgačića.

Projekt obnove pruge na dionici Virovitica – Pitomača obuhvaća: zamjenu materijala nosive konstrukcije pružnoga trupa; zamjenu materijala kolosiječne rešetke novom; uređenje sustava odvodnje te usklađivanje signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja; uređenje površine za prihvat putnika u stajalištu Virovitica Grad, kolodvoru Špišić Bukovica, stajalištu Vukosavljevica te u kolodvoru Pitomača, gdje će se izgraditi bočni peroni duljine 160 m i visine 55 cm; uređenje 22 željezničko-cestovna prijelaza; na svim prijelazima bit će ugrađena sintetička podložna konstrukcija i uredit će se prilazne rampe. Sve to dio je dionice željezničke pruge R202 Varaždin – Koprivnica – Virovitica – Osijek – Dalj, važne za regionalni prijevoz između sjeverozapadne, sjeveroistočne i središnje Hrvatske. Projekt je vrijedan oko 170 milijuna kuna i financira se iz komercijalnoga kredita s državnim jamstvom. Nakon završetka radova dionicom će vlakovi prometovati brzinom od 100 km/h, što će u odnosu na sadašnju brzinu od 80 km/h skratiti putovanje i učiniti ga sigurnijim.

– Trenutno se radi 21 kilometar rekonstrukcije pruge Virovitica – Pitomača, u sklopu kojega se mijenja kompletna posteljica, tračnice, pragovi, čime će putovanje biti puno brže nego što je to bilo do sada. Rekonstrukcija se potom nastavlja na prugu Pitomača – Kloštar Podravski, a potom Kloštar – Koprivnica – rekao je Đakić, dodavši kako će osim bolje željezničke povezanosti s glavnim gradom, bolju cestovnu povezanost donijeti brza cesta Bjelovar – Virovitica.

– Ta povezanost znači brži i kvalitetniji razvoj. Preduvjete smo ostvarili, to su naše industrijske zone 1, 2, 3 u Virovitici i četvrta koja je “megazona”. Pripremljene su za poduzetnike, kao i trgovačke lance ili proizvodne pogone, koji će u budućnosti moći biti smješteni na našim prostorima. Imamo obrazovane ljude s našeg fakulteta, a prilagođavamo i radnu snagu potrebama tržišta – zaključio je Đakić. (www.vpz.hr, www.icv.hr, Fotografije: Kristijan Toplak)

Share Button