Virovitičko-podravska županija (Uvijek otvorenih vrata)Virovitičko-podravska županija

09. srpnja 2019.

Posljednji koraci do dozvole za izgradnju novog mosta na Križnici: Bit će dugačak 134,90 metara i širine 8,85 metara, uz kolnik obostrano će biti smještene pješačke staze

Generalni direktor Hrvatskih voda Zoran Đuroković održao je u utorak u Pitomači radni sastanak sa saborskim zastupnikom i predsjednikom HVIDR-e Josipom Đakićem, županom Igorom Androvićem i njegovim zamjenikom Marijom Klementom, zamjenikom virovitičkog gradonačelnika Damirom Marenićem i načelnikom Općine Pitomača Željkom Grgačićem, predstavnicima Hrvatskih voda, ravnateljem Županijske uprave za ceste Brunom Perkecom…

Jedna od glavnih tema sastanka bila je izgradnja novog mosta na rijeci Dravi, na Križnici. Most mještani, ali i javnost, godinama s nestrpljenjem očekuju. Budući most nalazit će se uzvodno od skelskog prilaza, u blizini postojećeg visećeg pješačkog mosta. Most će biti ukupne duljine 134,90 metara i širine 8,85 metara. Uz kolnik, širine šest metara, obostrano će biti smještene pješačke staze.

Njegovom izgradnjom omogućit će se siguran prolaz pješacima, biciklistima, motociklistima. Danas, ako, ne koriste skelu, svi oni idu starim visećim mostom na vlastitu odgovornost. Novi most omogućit će i promet vozilima, a koja su danas ovisna o skeli, a ona pak o vodostaju rijeke Drave i vremenskim prilikama.

Zoran Đuroković istaknuo je kako je na području gdje se trenutno nalazi most otkrivena velika erozija i iznimna vodna snaga rijeke Drave, pa će izgradnja novog mosta na tom području svakako biti zahtjevan i izazovan posao koji će se morati u svim segmentima odraditi koordinirano, u suradnji s drugim partnerima na ovoj važnoj investiciji.

– Most se nalazi na iznimno nepovoljnom morfološkom profilu nestabilne obale. Dugi niz godina su se radili odgovarajući zahvati, ali oni kamenim nabačajem nisu uspjeli stabilizirati to područje. Primjetna je velika erozija. Vodna snaga rijeke Drave na tom području je iznimna – objasnio je Đuroković te naglasio kako unatoč tome nije upitna izgradnja novog mosta.

Hrvatske vode će naručiti odgovarajuću projektnu dokumentaciju, koja će sagledati širi potez uređenja rijeke Drave, stabilizacije i uzvodnog područja, kao i samog mosta, tako da gradnja budućeg mosta ne bude opterećena djelovanjem vodenih sila.

To bi se trebalo riješiti posebnim vodnim građevinama, koje će umiriti vodu i osigurati minimalnu eroziju stupova mosta u budućnosti te zaštititi desnu obalu rijeke koja je do sada bila trajno ugrožena, zaključeno je na sastanku.

– Napravit ćemo koordinirani projekt, dogovor je najkasnije do kraja godine. Do sada je bilo pokušaja, ali nikad ovako sustavnih, za rješavanjem ove problematike. Upravo tako odgovaramo na potrebe Virovitičko-podravske županije, daljnjeg razvoja stabilizacije obale rijeke Drave i konačno, omogućavanje gradnje mosta – naglasio je Zoran Đuroković.

Podršku kompletnom rješavanju problematike i izgradnje mosta na Križnici dao je i saborski zastupnik Josip Đakić. Istaknuo je kako je riječ o završnim koracima u dobivanju građevinske dozvole za izgradnju mosta, ali i pribavljanju potrebnih sredstava za ovaj važan projekt.

– Pet godina traje izrada dokumentacije, snimanje terena i uklanjanje razloga koji su ometali izgradnju. Danas smo ustanovili da postoji erozija obale i dna u matici, koja je najžešća na ovom području u rijeci Dravi. Saznali smo da će sve vodene sile koje se stvaraju u dijelu na kojem bi u budućnosti trebao biti most, biti otklonjene zajedničkim aktivnostima Hrvatskih cesta i Hrvatskih voda, u koordiniranoj akciji – rekao je Josip Đakić. I nakon izgradnje, ostaje zadaća, ističe, osigurati sredstva za učvršćenje obale, sanaciju šteta nastalih erozijom te očuvanje stupova koji će nositi most.

Podršku svim najavljenim aktivnostima, između ostalih, dali su i župan Igor Andrović i načelnik Općine Pitomača Željko Grgačić. Riječ je o projektu koji ne samo da stanovnicima i izletnicima Križnice omogućuje sigurnu i stalnu povezanost s kopnom, nego i o važnoj investiciji koja će dugoročno utjecati na turizam cijele Pitomače, pa i Virovitičko-podravske županije, poručili su.
Danas, preko rijeke Drave do prekodravskog naselja Križnica pješice se može doći starim visećim mostom, izgrađenim davne 1968. godine. Vozila putuju skelom, a koja za velikih vodostaja rijeke Drave ne vozi. Križnica je tada odsječena od „ostatka svijeta“. Nakon izgradnje mosta, Križnica kao zadnji „panonski otok“ trebala bi postati prepoznatljiva destinacija koja ponudu gradi na specifičnosti položaja, očuvane prirode i sklada života čovjeka s prirodom. (www.icv.hr, www.vpz.hr, mlo, Fotografije: Kristijan Toplak)

Share Button